http://www.socialdemokraterna.se Erik Laakso | PĂ„ Uppstuds » Den ynkliga sanningen om Laakso

Erik Laakso | PĂ„ Uppstuds

Politik, samhÀllskritik och analys

Den ynkliga sanningen om Laakso

Posted by erik.laakso in Personligt (Monday January 21, 2008 at 10:02 am)
Jag har tydligen blivit dubbelt utmanad, SÄvÀl Blogge Bloggelito och Mary med sina moderata karameller har offentligt schavotterat med sina innersta hemligheter och dÀrefter utlyst önskemÄl att fÄ veta mina. Usch dÄ, det Àr alltid svÄrt att veta hur djupt man ska grÀva nÀr sÄnt hÀr efterfrÄgas. Jag Àr ju inte mer Àn mÀnniska och har dÀrför erfarenheter och dumheter sÄvÀl bakom mig som under pÄgÄende utförande och allt Àr inte sÄ mysigt att dela med sig utav.
Jag brukar ju dessutom inte vara privat pÄ den hÀr bloggen, dÀremot frÄn och till mycket personlig. Men jag kan ju inte fega ur och backa sÄ det fÄr bli ett försök i alla fall Àven om mina lÀsare nog kÀnner mig rÀtt vÀl vid det hÀr laget.

1.Jag Àr en extrem tÀvlingsmÀnniska.
Jag vill alltid, i varje givet lÀge, vinna och jag grÀmer mig oerhört nÀr jag förlorar. Med tiden har jag blivit mycket bÀttre pÄ att dölja besvikelsen men innerst inne stormar vreden över en förlust. Jag har aldrig förstÄtt töntar som glatt meddelar att de bara Àr med och tÀvlar för att det Àr roligt. Roligt Àr att vinna, förfÀrligt Àr att förlora och sjÀlva tÀvlingen Àr bara vÀgen till antingen roligt eller förfÀrligt, detsamma gÀller i diskussioner och meningsskiljaktligheter, jag vill alltid ha rÀtt. Som barn slÀngde jag sÀllskapsspel i golvet, bröt sönder tennisracketar och sköt minigolfbollar Ät fanders. Idag skriker jag bara högt inombords och tjurar i hemlighet medan jag ler falskt och gratulerar vinnaren. DÀrför ger jag mig aldrig in i tÀvlingsmoment om jag inte vet att jag har vinstchans. En konsekvens av detta Àr att jag tycker det Àr oerhört fÄnigt med sportstjÀrnor som Àr lyckliga över ett silver, om det var silver de strÀvade efter Àr det ju meningslöst att tÀvla.

2. Jag Àr lÄngsint och smider hemliga planer pÄ gruvliga hÀmnder lÄngeliga tider nÀr jag tycker mig blivit förfördelad. Gamla arbetsgivare som jag hamnat i konflikt med önskar jag konkurs och elÀnde och i de fall det faktiskt ocksÄ hÀnt glÀdjer jag mig i hemlighet och skrattar gott inombords. NÀr skolmobbare som gjort uppvÀxten besvÀrlig fastnar i kriminalitet och missbruk ler jag och tycker de förtjÀnar sitt öde. Jag förlÄter aldrig om inte den jag hyser agg till erkÀnner sina misstag och ber om förlÄtelse, jag minns hur lÀnge som helst och tar gÀrna min chans att trycka till. Jag har blivit lite bÀttre pÄ att vÀnta in rÀtt tillfÀlle men jag har inte blivit sÄ bra att jag kan lÄta vara. Never!

3. Jag Àr lat, pÄ grÀnsen till det extrema. Visserligen Àr jag ocksÄ arbetsnarkoman hur det nu gÄr ihop, men jag söker alltid vÀgar att förenkla varje enskilt moment sÄ jag slipper arbeta sÄ lÄngt möjligt Àr. Jag planerar hellre in en dag med extremtjockt schema för att senare kunna ta en heldag dÀr jag inte gör ett skapandes grand. NÀr jag inte börjar arbeta direkt pÄ morgonen blir det inget gjort pÄ hela dagen. Jag kan sÄsa omkring utan att göra nÄgot vettigt eller viktigt till lÄngt fram pÄ dagen och jag har inga problem med att skjuta saker framför mig till det ofrÄnkomligt mÄste göras. Massor av saker har jag medvetet valt att aldrig lÀra mig endast för att helt slippa göra sÄdana saker, exempelvis nÀr det gÀller praktiska göromÄl. Saker som gÄr sönder och mÄste lagas fÄr vÀnta tills obehaget med andras missnöje Àr större Àn sjÀlva obehaget att fixa problemet. För att urskulda min lÀttja hÀvdar jag att latheten Àr hela ursprunget till mÀnniskans utveckling.

4. Jag gillar inte mÀnniskor. Visst Àr jag social, gillar att prata och rör mig som fisken i vattnet i publika sammanhang. Jag tycker oerhört mycket om de jag tycker om men egentligen och innerst inne har jag svÄrt med folk. Jag tycker de pratar för mycket, jag tycker de Àr slarviga, jag tycker de Àr lata, jag tycker de Àr sjÀlvfixerade och ytliga och jag tycker det Àr underbart att fÄ vara för mig sjÀlv sÄ fort som möjligt. Kanske kan man sÀga att jag dÀrmed Àr falsk eftersom inte mÄnga tror att jag tycker sÄ hÀr om folk, till det Àr jag en duglig skÄdespelare att dölja. Jag drar mig för att ge mig in i offentlighetens ljus eftersom det ofelbart leder till en massa socialt umgÀnge men nÀr jag vÀl Àr dÀr sÄ skulle ingen ens kunna förestÀlla sig min ovilja. En viss blygsel döljer sig ocksÄ under denna avoghet mot mÀnniskor, en blygsel som jag för varje gÄng mÄste överkomma genom att gÄ in i den roll som ögonblicket krÀver. Trots detta Àr jag inte falsk nÀr jag Àr i min roll, jag plockar vÀl upp en social och bekvÀm liten del av min personlighet och förmedlar den med genuin Àrlighet, men sÄ fort jag Àr i min privata sfÀr sÄ pustar jag ut och njuter av ensamheten.

5. Jag har vÀldigt lÀtt för att ljuga. Lögnen anvÀnds som regel för att lÀttjan vill hitta en enklare vÀg. Utan att tveka kan jag förmedla en trovÀrdig förklaring pÄ vad som helst utan att ens vara i nÀrheten av sanningen. Som tur Àr sÄ har jag mycket gott minne och kan komma ihÄg mina pÄhitt, men minnet börjar bli sÀmre och jag har mÀrkt att jag allt oftare mÄste hÄlla mig till det strikt sanna för att inte bli avslöjad. Det grÀmer mig lite.

6. Jag blir oerhört lĂ€tt uppslukad. Jag ger mig fullstĂ€ndigt hĂ€n Ă„t Ă€n det ena och Ă€n det andra för att sĂ„ smĂ„ningom tappa intresset och bli uppslukad av nĂ„got annat. Det gĂ€ller relationer, sĂ„vĂ€l vĂ€nskapliga som romantiska. Det gĂ€ller fritidsintressen och sysselsĂ€ttning. Jag har ett stort behov av variation, förnyelse och flexibillitet. Jag har Ă€gnat mig helhjĂ€rtat Ă„t bowling, webbprogrammering, chattande, krogliv, musik och en massa andra saker. Jag har lika helhjĂ€rtat tröttnat pĂ„ det mesta i sinom tid. Jag har slitit ut vĂ€nskap och förĂ€lskelser genom att pressa ut varje uns av tiden tills vĂ€nnerna antingen ledsnat pĂ„ mig eller tills jag plötsligt hittat nytt som intresserat mig mer. Under den passionerade fasen Ă€r jag oĂ€ndligt förĂ€lskad för att sedan plötsligt helt glömma och tappa intresset. NĂ€r jag istĂ€llet Ă€r den som blir dumpad och glömd, ofta beroende pĂ„ n’r alla dessa sju punkters verklighet hinner ifatt relationen, sĂ„ försöker jag desperat vinna tillbaka passionen och nĂ€r, och om, det vĂ€l lyckas sĂ„ slĂ€pper jag den omedelbart med en kĂ€nsla av tillfredsstĂ€llelse.

7. Jag Àr sjÀlvgod och egoistisk, tycker alltid att jag har rÀtt och argumenterar benhÄrt och med en sjÀlvsÀkerhet som av en del uppfattas som föraktfull för andras uppfattningar. Jag ger mig aldrig och nÀr jag blir överbevisad om mina felaktigheter byter jag uppfattning snabbt och fÄr det att se ut som om jag hade den uppfattningen redan frÄn början. SjÀlvgod! Jag uppfattas nog som cynisk och arrogant frÄn och till eftersom jag har lÀtt att avfÀrda andras uppfattningar utan vare sig medkÀnsla eller erkÀnsla. Eftersom jag alltid tycker jag har rÀtt medför det att jag alltid tycker andra har fel, har för dÄliga perspektiv och inte ser sanningen och jag Àr dum nog att hÀvda det ocksÄ.

SÄdÀr, den ynkliga sanningen om Laakso. SÄnt hÀr omöjliggör vÀl framtida anstÀllningar och förtroenden eftersom alla googlar alla numera.


Under strecket
Eftersom sÄvÀl Blogge som Mary har utmanat oÀndligt mÄnga sÄ Äker jag lite snÄlskjuts pÄ dem och utmanar avgjort fÀrre personer. Jag tÀnkte nöja mig med fem, men jag tvivlar helt Àrligt över utfallet frÄn nÄgra av dessa. NÄgra trogna lÀsare och nÄgon till ska fÄ fundera över om de törs vara sanningsenliga med sina egna brÀckligheter, dessa Àr: Bengt Silfverstrand (www s-info.se - Silfverstrand), Christina Meltin Westerlund, KAS, Catharina Ullström och Ulrika Falk Àr jag oerhört nyfiken pÄ.
Usch, det Àr nÀstan sÄ jag fÄr kalla fötter att publicera det hÀr. Men en god egenskap jag har Àr att jag Àr modig ocksÄ, pÄ grÀnsen till korkad kanske. 8)

Den hÀr och andra intressanta bloggar om: , , , , , ,

58 comments for Den ynkliga sanningen om Laakso

  1. ojoj. det kommer ta en stund, men det kommer…

    Comment by Catharina Ullström — January 21, 2008 @ 12:56 pm

  2. PÄ grÀnsen ?

    ;-)

    Comment by Leif E — January 21, 2008 @ 1:19 pm

  3. Leif, PĂ„ uppstuds! LOL

    Catharina, det Àr svettigt sÄ ta den tid du behöver. :)

    Comment by erik.laakso — January 21, 2008 @ 1:25 pm

  4. Är du min borttappade bror? 4-5 stycken stĂ€mmer rĂ€tt bra med vad jag skrev. :D

    Comment by Wille — January 21, 2008 @ 2:52 pm

  5. Wille, borttappad Ă€r jag nog men bror? *Skratt* Jag har Ă„gren över den hĂ€r texten… pust!

    Comment by erik.laakso — January 21, 2008 @ 6:54 pm

  6. Ångest? Skall vi göra en analys?

    1. Du Àr som vissa i kollektivet men inte som alla. Alla ska tydligen inte med?

    2. Du har lÄga kÀnslor som inte accepteras i gÀngse sociologiska teorier. Du vill inte att alla ska med, ÄtminstÄne inte de du lÄgaktar.

    3. Du agerar som en person som sĂ€tter egenintresset före den kollektiva moralen. Du Ă€r inte som kollektivet skall vara. Du vill inte gĂ„ med “alla”.

    4. Du Àr övermÄttan individualist för att uppfylla rörelsens krav.

    5. Du saknar socialdemokratins typiska aspergerdrag. Har du inte rent mjöl i pÄsen?

    6. NÄja. En del aspergerdrag finns vÀl som upprepade monomanier och rÀttspatos.

    7. Och sÄ var det de blinda flÀckarna alltsÄ.

    8. Och du Àr givetvis korkad.

    NÀr man betraktat sig sjÀlv pÄ det hÀr viset brukar det leda till att man reflekterar över hur man passar in i samhÀllet, hur ideologierna stÀmmer överens med hur man fungerar och vilken position man kan fungera i. Personer som den du beskrivit passar inte i ett kollektiv. I en kollektivistisk stat passar de bara in om de fÄr en position som makthavare.

    Det var en av mina tidiga a-ha-upplevelser om hur ett samhÀlle Àr organiserat. Jag kom pÄ att min position i mitt idealsamhÀlle bara kunde vara som politiker. Som undersÄte skulle jag aldrig kunna anpassa mig. Men om det finns fler sÄdana som jag mÄste samhÀllsstrukturen vara flexiblare. DÄ mÄste det finnas plats ocksÄ för virrhjÀrnor som du.

    Men lĂ„t sĂ€ga att du testar 350 politiker med avseende pĂ„ karraktĂ€r och temprament; Hur Ă€rliga svar tror du att du fĂ„r av de som föresprĂ„kar “alla ska med” dĂ„?

    SjÀlvklart vill man inte erkÀnna sina individuella avvikelser frÄn idealet. Sannolikt kommer man att svara som man tror att idealmedborgaren svarar.

    TĂ€nk dig att du stĂ€ller “god samhĂ€llsmedborgare” mot “makthungrig karriĂ€rist” mot varandra. Testa dina partikamrater i riksdagen Ă€nda frĂ„n kirruna till HöganĂ€s lĂ€ngst i syd. Tror du dom svarar att dom Ă€r egoistiska karriĂ€rister? Tror du deras nĂ€rmaste motstĂ„ndare kallar dom för “goda samhĂ€llsmedborgare”?

    Comment by Leif E — January 21, 2008 @ 7:57 pm

  7. Leif, en av de första analyserna jag gjorde av socialdemokratin och dess ledarskap pÄ olika nivÄer var att hela rörelsen i huvudsak bestod av en massa individualister, ibland extrema individualister. NÀr jag delat denna analys med partivÀnner har jag enbart fÄtt instÀmmanden och bekrÀftelser vilket tyder pÄ att mÄnga i ledande positioner betraktar sig sjÀlva som individualister i allra högsta grad.
    Bland annat tyckte jag dĂ€rför det vore spĂ€nnande att se svar pĂ„ dessa sju sanningar frĂ„n tvĂ„ konkret utpekade kollektivister. Antingen kommer svaren peka pĂ„ att de inte alls Ă€r kollektivister, eller sĂ„ kommer svaren vara sĂ„ luddiga att de inte innehĂ„ller nĂ„gon substans. Det Ă€r Ă„tminstone vad jag tror. Det kan ocksĂ„ vara sĂ„ att vi fĂ„r se tydliga exempel pĂ„ altruism och Ă€kta kollektivistisk övertygelse och dĂ„ har jag haft uppenbart fel… Om det alls kommer nĂ„gon respons pĂ„ utmaningen vill sĂ€ga.

    Comment by erik.laakso — January 21, 2008 @ 9:34 pm

  8. Pga sjukdom i familjen, kan det ta tid. Men du skall fÄ min beskrivning av mig sÄ smÄningom. Dvs om det Àr Ok att det tar lite tid. Om jag glömmer bort detta i den soppa som nu rÄder hÀr hemma, kanske du Àr bussig och pÄminner mig via mial?

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 22, 2008 @ 12:38 am

  9. CMW, det Àr sjÀlvklart att du tar den tid du behöver, jag mÀrker vÀl nÀr du Àr tillbaka sÄ jag kan pÄminna dig dÄ.

    Comment by erik.laakso — January 22, 2008 @ 12:41 am

  10. Vill bara tillÀgga, att jag tycker du Àr tuff i din skrivning! Vet inte om jag klarar att utelÀmna mig lika mycket. Men det kommer nog att finnas nÄgot att skriva om ;-)

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 22, 2008 @ 10:15 am

  11. Men vad anvĂ€nder man sina interlektuella talanger till förutom det du har mellan benen. Vad Ă€r syftet och mĂ„let. Din sjĂ€lvbevarelsedrift för din egen skull. AnvĂ€nder man den i sina fackliga förhandlingar, sin personlighet, man har lyskraft omkring sig och Ă€r respekterad av sina förslag. Man kanske ocksĂ„ har en politisk förankring i partiet eller i sitt samhĂ€lle dĂ€r man bor. AlltsĂ„ grĂ€nsen Ă€r vĂ€ldigt smal mot att man kan bli betraktad som idiot och allmĂ€nt ingen vill prata med. Du vet “Kejsaren av portugallien” symdromet. Som sĂ„dan vill man inte bli betraktad som. SjĂ€lvsĂ€kra mĂ€nniskor tycker jag om som har nĂ„gonting att förmedla och bygga runt. Jag sjĂ€lv tycker det Ă€r intressant att lĂ€sa dina kommentarer. Du Ă€r ocksĂ„ sjĂ€lvstĂ€ndig men det gĂ€ller ocksĂ„ att förankra och fĂ„ andra med sig i sina synpunkter. AlltsĂ„ vore du trĂ€nare för ett lag sĂ„ kan du ju sen inte vara med och spela medans matchen pĂ„gĂ„r. DĂ„ gĂ€ller det att din trĂ€ning med individen som laget som helhet ger resultat. Men under matchen gĂ€ller det arbete du har lagt ner tidigare. Men detta Ă€r ingen som helst analys av din skrivning utan mera allmĂ€nt inlĂ€gg.

    Comment by Leffe — January 22, 2008 @ 3:35 pm

  12. Skön sjĂ€lvdistans, men vi som kĂ€nner dig Ă€r plötsligt lite vilsna…

    Comment by Ulrika — January 22, 2008 @ 4:29 pm

  13. HĂ€r Ă€r mitt bidrag till “sanningen” (eller vad man nu skall kalla det) om mig sjĂ€lv

    1. Jag Àr nog ocksÄ en tÀvlingsmÀnniska Àven om det avtagit betydligt med Ären.
    ”Det viktiga Ă€r inte att delta, utan att vinna” sa nĂ„gon vis person, vilket jag i yngre Ă„r tog fasta pĂ„. SĂ„ av samma anledning som Erik ger jag mig numer heller aldrig in i tĂ€vlingssammanhang, Om jag inte redan pĂ„ förhand vet att jag vinner. NĂ€r man nu vet det
Som barn och ung idrottade jag en hel del, och det var kul, sĂ„ lĂ€nge jag trodde att jag skulle vinna.

    NĂ€r det gĂ€ller diskussioner, sĂ„ Ă€r jag inte lika envis, Ă€ven om det finns ett visst mĂ„tt av ”tjurighet”, som vi sĂ€ger hĂ€r, Ă€ven dĂ€r.

    2. Jag Ă€r inte lĂ„ngsint! TvĂ€rtom, sĂ„ hamnar jag tĂ€mligen fort i normalt tillstĂ„nd. Jag har svĂ„rt att se att det Ă€r ”rĂ€tt Ă„t nĂ„gon”, om den personen hamnar snett, Ă€ven om det Ă€r nĂ„gon som av nĂ„gon anledning gjort mig arg, ledsen eller allmĂ€nt upprörd tidigare.

    3. Jag Àr inte lat! I stÀllet Àr jag nog överambitiös, och vill fÄ allting gjort helst i gÄr. Men Àven jag kan dra ut pÄ saker, som jag kÀnner inte engagerar mig till 100 procent eller som jag för tillfÀllet har svÄrt att greppa. Men nÀr jag sÀtter tÀnderna i nÄgot sÄ gör jag det med besked, vilket alltför ofta hÀnder. Detta gör ju att jag ibland kan vara psyksikt frÄnvarande för familjen, Àven om jag Àr fysiskt nÀrvarande. Jag funderar dÄ pÄ lösningar och problem.

    4. Jag har lÀtt för att tycka om mÀnniskor. SÄ lÀtt att jag ibland blir besviken, nÀr det visar sig finnas orsak till att kanske inte vara sÄ förtjust i vederbörande. Lite svÄrt har jag allt för stora samlingar och grupper, men efter ett tag brukar det gÄ över. Jag Àr en glad mÀnniska i grunden, och har svÄrt att grÀva ned mig för personliga orÀttvisor och förorÀttningar. Jag blir förbannad, men det gÄr över lika fort. Det kanske Àr mitt stora fel och min största brÀcklighet. Jag menar att jag nÀstan alltid kan omsluta mÀnniskor i min famn, för att en stund senare lÀgga mÀrke till att det kanske inte var precis det jag skulle ha gjort.

    DĂ€remot sĂ„ finns det nĂ„gra personligheter, som jag har oerhört svĂ„r för. Detta oavsett om de berört mig illa eller ej. Det Ă€r â€Ă¶versitteri” och ”rövslickeri” . Det Ă€r nĂ„got jag skyr som pesten. SĂ„dana mĂ€nniskor fĂ„r mig att nĂ€ra nog spy galla. DĂ€rför undviker jag i görligaste mĂ„n sammantrĂ€ffande med dom, som visar sig ha egenskaper som dessa.

    NĂ€r det gĂ€ller mina nĂ€ra och kĂ€ra sĂ„ Ă€r jag nog nĂ€stan beredd pĂ„ att gĂ„ ”i döden” för dom. Jag kĂ€nner inga grĂ€nser för att stĂ€lla upp nĂ€r nĂ„gon eller nĂ„gra av dem har det jobbigt. I lĂ€ngden gör det att jag faktisk kĂ€nner behov av att fĂ„ vara för mig sjĂ€lv en stund. Detta inte för att jag mĂ„r dĂ„ligt, utan för att hĂ€mta krafter. Jag mĂ„r bra av att kĂ€nna att jag gör nytta. SĂ„ det Ă€r alltsĂ„ Ă€ven en sjĂ€lvbevarelsedrift, som sĂ€tter in.

    5. Jag kan inte ljuga! Visst har vÀl Àven jag försökt nÄgon gÄng, men jag klarar det inte. Dels syns det pÄ mig (rodnar lÀtt) dels har jag svÄrt för att komma ihÄg vad jag sagt. DÀrför försöker jag alltid att hÄlla mig till sanningen. Det Àr ganska lÀtt faktiskt, om det inte Àr sÄ att den sÄrar andra eller om jag pÄ nÄgot sÀtt skadar nÄgot eller nÄgon. DÄ Àr jag hellre tyst. Inte ens som barn kunde jag ljuga. Mina ögon sa direkt att jag inte talade sanning. Trots det var jag inte nÄgot perfekt barn, som aldrig begick misstag. TvÀrtom.

    7. Jag Ă€r nog ganska sjĂ€lvkritisk. För jag mĂ„ste alltid veta att jag har rĂ€tt, nĂ€r jag hĂ€vdar en Ă„sikt. Det gör att jag kan ses som lite velig i vissa fall. Jag kan inte tvĂ€rsĂ€kert sĂ€ga att jag har rĂ€tt och du har fel, utan att försöka kolla om det faktiskt förhĂ„ller sig sĂ„. Tycker jag det, att jag har rĂ€tt, dĂ„ vidhĂ„ller jag det tills nĂ„gon kan överbevisa mig. Om sĂ„ sker, sĂ„ ger jag mig. Sedan kan man ju ifrĂ„gasĂ€tta vad överbevisningen bestĂ„r av 

 Lite feg Ă€r jag allt ocksĂ„, sĂ„ dĂ€rför blir jag inte lika utlĂ€mnande som Erik. Men ovanstĂ„ende fĂ„r vĂ€l ses som ett försök till sjĂ€lvbeskrivning, eller vad man nu skall kalla det.
    Om det Àr mindre korkat, Àr vÀl upp till andra att bedöma, men jag ser det inte sÄ. Inte heller har jag för vana att googla andra, inte ens mig sjÀlv, eftersom jag inte vill lÀsa vad dÀr ev stÄr.

    Snyggt jobbat av dig Erik! Den elogen Àr du vÀrd. :-)

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 22, 2008 @ 6:35 pm

  14. Christina, tack för ditt bidrag, intressant lÀsning. PÄ flera punkter hade jag kunnat skriva nÀstan exakt likadant faktiskt.

    Comment by erik.laakso — January 22, 2008 @ 9:29 pm

  15. Leffe, att bara vandra omkring och tycka och ha en massa Äsikter utan att förmedla och skapa en aktiv opinion tycker jag lutar mer Ät att vara gnÀllig. Att fÄ med andra mÀnniskor pÄ ens viljeinriktning Àr hela kÀrnan med politiken och den förmÄgan tror jag mig ha ganska gott om.

    Ullis hjÀrtat, inte behöver du vara vilsen, du Àr vÀl ÀndÄ en av de som kÀnner mig allra bÀst och vet att det ryms bÄde styrkor och svagheter, brister och helheter. Allt sammanhÄllet i den person som du lÀrt dig att tycka om. :)

    Comment by erik.laakso — January 22, 2008 @ 9:33 pm

  16. FĂ„r nog lĂ€gga till en sak…eller tvĂ„…
    Jag Àr fruktansvÀrt spontan. SÄ spontan att jag ibland trycker pÄ sÀndknappen, innan jag tÀnkt fÀrdigt.
    Jag hatar allt vad orÀttvisor heter. DÄ har jag ÀndÄ svÄrt för att hata. Politiskt stÄr jag vÀldigt lÄngt till vÀnster pÄ S-skalan. Hmm, nu blev det tre saker. Finns förmodligen mer, men just nu :) kommer jag bara pÄ detta.

    Hoppas det Àr OK Erik att jag lÀgger till.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 22, 2008 @ 10:14 pm

  17. Ang. slutet av #15
    Fritz dök upp och hÀlsade att du tyckte om mig!
    Tack grabben.. jag gillar Àven dig!

    Comment by Foa — January 22, 2008 @ 10:41 pm

  18. Hej Erik,
    Jag har varit med ett tag och jag tycker inte alls att du blottar nĂ„got obehagligt (jag kan tyvĂ€rr inte ljuga). Det enda problem jag har med dina “bekĂ€nnelser” Ă€r att jag alltid retat mig pĂ„ folk som vill vara överens. Dock har jag aldrig uppfattat dig sĂ„, du Ă€r sympatiskt avartig och obehaglig nĂ€r det gĂ€ller.
    Allt gott Martin

    Comment by Martin Estvall — January 23, 2008 @ 1:53 am

  19. Martin, dina kommentarer Àr vÀldigt uppskattade. Jag Àr ju lite konfliktrÀdd frÄn och till och kan dÀrför vara lite för angelÀgen att alltid vara överens, det mÄste jag jobba vidare med för det Àr ju oerhört trist med sÄdana mÀnniskor.

    Folke, tack ska du ha. :)

    CMW, klart du fÄr lÀgga till. Men visst vore det kul om du la ut dina sanningar pÄ din egen blogg ocksÄ?

    Comment by erik.laakso — January 23, 2008 @ 7:50 am

  20. Erik,

    Jag skrev tidigare, att jag inte Àr lika tuff/modig som du, tvÀrtom lite feg mellan varven :( . DÀrför fÄr det rÀcka med att de finns hÀr, dvs om du inte har nÄgot emot det.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 23, 2008 @ 1:15 pm

  21. CMW, jag menade inte att du skulle sÀga mer Àn du sagt, jag menade att det vore kul om du lade ut det du skrev Àven pÄ din egen blogg. :)

    Comment by erik.laakso — January 23, 2008 @ 6:18 pm

  22. Hon vill ju inte lÀgga det hela pÄ sitt Erik, vilket hon klart skriver och sedan förklarar det med att hon inte Àr lika modig som Du Àr, det stÄr ju i klartext EL. :)

    Comment by Bloggaren KAS — January 23, 2008 @ 6:55 pm

  23. SÄ hÀr skrev jag om konsten att ljuga:

    “Konsten att ljuga skall vara utvecklad vid 4 Ă„rs Ă„lder. DĂ„ skall man ocksĂ„ klara att lĂ„tsas. Brister i förmĂ„gan att ljuga syns som ett lillgammalt naivt sĂ€tt. Man blir betraktad som osjĂ€lvstĂ€ndig eftersom man antingen har förmĂ„gan att luras eller ocksĂ„ Ă€r lĂ€ttlurad sjĂ€lv.”

    Den senaste forskningen om lögnens natur och lögnarens kognitiva förmÄgor visar pÄ just detta. Personer med vissa neuropsykiatriska handikapp umgÄs helst med vuxna och med likasinnade som kan lÄta bli att lÄtsas och luras och kan inte klara umgÀnget med barn som just trÀnar upp sin förmÄga att ljuga. Vilka handikapp det gÀller utelÀmnar jag helst för att inte ditt kommentarsfÀlt skall bli för pinsamt.

    SÄ hÀr skriver sedan CMW:

    “5. Jag kan inte ljuga! Visst har vĂ€l Ă€ven jag försökt nĂ„gon gĂ„ng, men jag klarar det inte. Dels syns det pĂ„ mig (rodnar lĂ€tt) dels har jag svĂ„rt för att komma ihĂ„g vad jag sagt. DĂ€rför försöker jag alltid att hĂ„lla mig till sanningen. Det Ă€r ganska lĂ€tt faktiskt, om det inte Ă€r sĂ„ att den sĂ„rar andra eller om jag pĂ„ nĂ„got sĂ€tt skadar nĂ„got eller nĂ„gon. DĂ„ Ă€r jag hellre tyst. Inte ens som barn kunde jag ljuga. Mina ögon sa direkt att jag inte talade sanning. Trots det var jag inte nĂ„got perfekt barn, som aldrig begick misstag. TvĂ€rtom.”

    Hur ska vi nu tolka detta med utgÄngspunkt i modern neuropsykiatrisk forskning? Det finns tvÄ tÀnkbara tolkningar och vilka de tvÄ Àr behöver man vÀl inte skriva er pÄ nÀsan? De tvÄ tolkningarna Àr ju uppenbara.

    “Jag ljuger aldrig!” Sant eller falskt?

    “Jag har aldrig glömt nĂ„got!” Inte sĂ„vitt jag kan minnas i alla fall.

    Paradox? Nej, logik och mÀnniskokÀnnedom.

    Comment by Leif E — January 23, 2008 @ 7:12 pm

  24. Fint Leif E, dĂ„ vet jag det. Fast “Personer med vissa neuropsykiatriska handikapp umgĂ„s helst med vuxna och med likasinnade som kan lĂ„ta bli att lĂ„tsas och luras och kan inte klara umgĂ€nget med barn som just trĂ€nar upp sin förmĂ„ga att ljuga.” KĂ€nner jag inte igen. Inte nĂ€r det gĂ€ller mig, och inte vad jag vet nĂ„gon i min nĂ€rhet heller. Men fortsĂ€tt du med din psykologi, det roar tydligen dig i alla fall.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 23, 2008 @ 10:02 pm

  25. CMW!
    En undran bara.. har du lovat nÄgon gÄng de senaste mÄnaderna att aldrig skriva inlÀgg pÄ Erik LaaksoŽs blogg?
    Eller har jag drömt?
    Jag tÀnkte detta med att ljuga eller inte.

    Comment by Foa — January 23, 2008 @ 10:23 pm

  26. Foa min vÀn man skall aldrig tvinga in en vacker kvinna i ett hörn utan att dÀr finns en liten öppning som det gÄr att smita ut igenom.

    SÄ frÄgan min vÀn var finns det lilla smithÄlet den hÀr gÄngen.

    KAS

    Comment by Bloggaren KAS — January 23, 2008 @ 10:58 pm

  27. Foa, Det Àr, i mina ögon, ingen lögn, men dÀremot ett brutet löfte. Inte bra det heller, men det har, som jag tidigare skrivit, att göra med min spontanitet. Erik har ju uppenbarligen inga problem med att jag skriver hÀr. Varför har du det dÄ? Erik t o m utmanade mig.
    SÄ snÀlla du, jag skulle, sÄ innerligt önska att du slutar förfölja mig. Jag uppfattar nÀmligen det, nÀr du stÀndigt söker fel hos mig eller i det jag skrivit eller tycker. Inte vid nÄgot tillfÀlle har jag uppgivit att jag Àr felfri. Jag Àr oerhört medveten om att jag har mÄnga fel, sÄ du behöver inte pÄpeka eller insinuera det, för jag tycker inte att dina smÄ hi,hi m fl lustigheter Àr sÀrskilt lustiga.

    KAS Det var ju snÀllt av dig, men jag kanske tvingade in mig sjÀlv enligt Foa. Jag delar inte hans uppfattning, men det Àr en annan sak.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 24, 2008 @ 8:54 am

  28. Christina, jag vet att Ă€mnet Ă€r kĂ€nsligt men du öppnar för det sĂ„ jag finner det intressant att frĂ„ga. Du skriver: “[..jag tycker inte att dina smĂ„ hi,hi m fl lustigheter Ă€r sĂ€rskilt lustiga.” Jag tycker det Ă€r viktigt att respektera din Ă„sikt att lustigheter inte kĂ€nns lustigt för dig och dĂ€rför vore det bĂ€sta om Folke slutade med de nĂ€r det gĂ€ller dig, detta eftersom det som Ă€r lustigt för nĂ„gon kan upplevas som olustigt av andra, framförallt av den som utsĂ€tts för lustigheterna. Ja du tar det sĂ„ allvarligt att du kallar det för förföljelse. Den hĂ€r Ă„sikten skiljer sig frĂ„n hur du stĂ€llt dig till andras upplevelser av “lustigheter” och upprepade förföljelser tidigare, hur kommer det sig att du plötsligt Ă€ndrat uppfattning? Skiljer sig din uppfattning beroende pĂ„ vem det Ă€r riktat emot eller hur förklarar du sjĂ€lv din totala inkonsekvens nĂ€r det gĂ€ller upplevd förföljelse och misslyckade lustigheter?

    Comment by erik.laakso — January 24, 2008 @ 9:07 am

  29. Missuppfattning Erik, Det Àr inte de smÄ sk lustigheterna som jag upplever som förföljelse, jag ber om ursÀkt om jag uttryckte mig otydligt. DÀremot sÄ upplever jag att nÀra nog var Àn jag skriver, Àven om det Àr mindre nu, sÄ Àr Foa dÀr och pÄpekar att jag gör fel, tycker fel, uttrycker mig fel, mm eller som i fallet ovan, att jag ljuger (vilket t o m sÄrar mig, eftersom jag Àr sÄ dÄlig pÄ att ljuga, att jag oerhört sÀllan ens försöker.
    Han vĂ€nder ut och in pĂ„ det jag skriver, sĂ„ till slut begriper jag faktiskt inte vad han menar. DĂ€rför vill jag att han slutar “förfölja” mig.
    FörstÄr du nu vad jag menar, om jag var oklar tidigare?

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 24, 2008 @ 9:55 am

  30. Christina, jag noterar att du inte vÀljer att svara pÄ frÄgan som jag personligen tycker Àr fortsatt relevant trots ditt klargörande kring lustigheter och förföljelse. LÄt mig dÀrför stÀlla frÄgan igen efter de klarlagda omstÀndigheterna:
    Skiljer sig din uppfattning beroende pÄ vem det Àr riktat emot eller hur förklarar du sjÀlv din totala inkonsekvens nÀr det gÀller upplevd förföljelse och misslyckade lustigheter?
    Du behöver inte svara, jag begÀr inte det av dig, eftersom jag förstÄr att det Àr lite knepigt. Men visst Àr det underligt att mÀrka att nÄgon Àr pÄ alerten och har kommentarer pÄ exakt varje inlÀgg man skriver och varje kommentar man gör pÄ sÄ gott som varje plats man skriver pÄ? Jag har sjÀlv haft min personliga stalker som periodvis inte gjort annat Àn skrivit bloggtexter som varit relaterade till bloggtexter jag sjÀlv skrivit eller till kommentarer jag gjort hos andra bloggare. Vad jag kan minnas sÄ var dÄ försöken att fÄ det att upphöra vanligt förekommande frÄn flera hÄll samtidigt som bland annat du inte tyckte det och annat var speciellt mycket att haka upp sig pÄ, dÀrav min frÄga. :)

    Comment by erik.laakso — January 24, 2008 @ 10:11 am

  31. Nej Erik den skiljer sig inte. Vad jag anser Àr skillnad Àr att jag tycker inte att det Àr nÄgon konstruktiv kritik eller liknande som Foa anför mot mig. Om du kollar # 25 exv. Vad Àr det? Vad har det med sakfrÄgan att göra? Det Àr den typen och liknande. Kolla gÀrna hans kommentarer hÀr: http://www.s-info.nu/page/blogg_reply.asp?id=514&blogg=20902&multiple=0

    Samt har jag i min blogg skrev: “Sluta nu med personangreppen pĂ„ partikamrater! Sluta med personangrepp, dĂ€r inte politiken Ă€r orsaken till motsĂ€ttningar (behövs det för övrigt personangrepp ens dĂ„?). SLUTA kĂ€bbla! NĂ„gon j*vla mĂ„tta för det vĂ€l Ă€ndĂ„ vara Ă€ven i vĂ„rt parti! Jo, jag Ă€r medveten om att det sagts av annan person i annat parti, men inte desto mindre ….” Det gĂ€ller alltsĂ„ samtliga bloggare, Ă€ven mig sjĂ€lv, om jag begĂ„tt det fatala misstaget att förnedra nĂ„gon i en rubrik för att skapa sensation eller fĂ„ lĂ€sare.

    Nu mÄste jag ut ett tag, sÄ jag kan inte svara under tiden.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 24, 2008 @ 10:54 am

  32. #27
    “Erik har ju uppenbarligen inga problem med att jag skriver hĂ€r. Varför har du det dĂ„? Erik t o m utmanade mig.”
    Jag har inga problem med att du skriver hÀr pÄ Eriks blogg.. hoppas du fortsÀtter.
    Jag ville diskutera detta med lögner som nu Àr brutna löften.

    Ok Christina jag har nu fÄtt förklaringen.. ett brutet löfte.. det accepterar jag.
    Och det förstod jag ocksÄ att det var.. men kunde inte avhÄlla mig att leka med dig lite grand.

    Jag gillar nÀmligen inte dessa tomma löften som ges i tid och otid.. sÄnn Àr jag

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 11:21 am

  33. Har lÀst dina inlÀgg Christina dÀr du verkar vilja bli av med mig som kommentator av dina bloggpostningar pÄ S-info.

    Men jag anser mig inte ha gjort nÄgot fel och kan dÀrför inte lova att göra dig till viljes.
    Jag mÄste ha friheten att kommentera din blogg eftersom jag fÄr kommentera andras.

    Om du sedan spÀrrar mina kommentarer eller plockar bort dom sÄ Àr det ok för mig.. men dÄ tycker jag du ska meddela pÄ din blogg hur du behandlar mig ocksÄ.

    SÄ alla vet och jag inte behöver tala om det för nÄgon.

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 11:32 am

  34. Foa,

    Jag har inget emot, att du kommenterar mina inlÀgg, men gör dÄ gÀrna det i sakfrÄgan, sÄ skall jag nog kommentera dem ocksÄ, om det finns anledning. Om du dÀremot kommer med personliga pÄhopp pÄ mig eller nÄgon annan plockar jag bort det, som jag sagt tidigare.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 24, 2008 @ 1:17 pm

  35. #34
    Intressant vad som Àr sakfrÄgor och inte.

    Att en kille tar upp exempel pÄ en sakfrÄga du har fel pÄ.. och nÀmner det rÀtta.
    Sedan gÄr jag in och kommenterar hans rÀtta sakfrÄga.. vilket blir kritik gentemot din felaktiga sakfrÄga.. javisst dÄ Àr det inte sakfrÄgan jag hÄller mig till.. Den felaktiga alltsÄ.

    HÀr pÄ Eriks blogg drar jag upp lögnen.. Àr det en sakfrÄga?
    Visst inte.. Men ska du fÄ fortsÀtta och bryta löften hej vilt utan att nÄgon fÄr sÀga nÄtt?

    Nix pix Christina dig förstĂ„r jag mig inte pĂ„… och du inte pĂ„ mig.. logik saknas totalt.

    Men att du svÀr och förbannar dig pÄ det mesta och retar upp dig.. tror jag beror pÄ att ditt omedvetna stÀller till det för dig!

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 3:21 pm

  36. Foa skall du slÄ dig ihop med Leif E och öppna mottagning?

    Leifs och FOAs arbetsrÄdgivning AB (LEFO AB)

    Ni skulle ju kunna peppa folk som Àr lite under isen och skaffa fram jobb i parti och minut. Nu nÀr alla i utanförskap skall fÄ en megacheck som kan lösas in hos duktiga förmedlare vore vÀl det en bra affÀrside.

    Jag lovar att ni fÄr gÀrna min 50 000 kronors-check om ni inte tycker jag Àr för konstig och bedömmer mig som olönsam förstÄs.

    Undrar om EL och BS skulle vara bra att ha i styrelsen för LEFO AB tro?

    KAS

    Comment by Bloggaren KAS — January 24, 2008 @ 5:29 pm

  37. Foa, vilka löften har jag brutit förutom att skriva hĂ€r? DĂ„ skall vi ha i minnet, att jag blev utmanad av Erik, sĂ„ frĂ„gan Ă€r om jag bröt nĂ„got löfte. Sant Ă€r dock att jag inte begriper mig pĂ„ dig, annat Ă€n att du gör, om inte allt, sĂ„ vĂ€ldigt mycket för att försöka förnedra och “sĂ€tta dit” mig. TyvĂ€rr lyckas du inte.
    Du har heller inte rĂ€tt, nĂ€r du pĂ„stĂ„r att jag “svĂ€r och förbannar mig pĂ„ det mesta” DĂ€remot skriver jag gĂ€rna om det som gör mig upprörd. Det Ă€r vĂ€l en mening med bloggen? Att sitta hĂ€r och skriva kakrecept eller liknande ligger inte för mig.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 24, 2008 @ 5:51 pm

  38. #36
    Nix KAS jag har fullt upp nu som pensionÀr..
    Tar jag pÄ mig att jobba i LEFO AB sÄ fÄr jag inte tid med att lÀsa S-info och blogga dÀr.. ja Àven hÀr hos Erik.
    Jag bloggar en hel del eftersom jag Àr gammal och behöver pusta ut fem minuter fyra gÄnger i timmen.
    Men jag tar gÀrna 49,99% av aktierna i företaget LEFO AB.

    #37
    Ja ifall du bröt nÄgot löfte eller ej, och vi verkligen vill ta reda pÄ.. ja dÄ mÄste inlÀgget tas fram.
    Jag orkar inte sÄ gammal jag Àr (hi hi) det var dÀrför jag stÀllde frÄgan tidigare till dig runt vad du tidigare skrivit eller ej (#25)

    Men Christan jag tycker du fungerar bÀttre med kommentarer hÀr Àn pÄ din egen blogg..

    Ska inte du och Erik byta.. Du skriver blogginlĂ€gget pĂ„ din blogg… sedan gĂ„r Erik in och tar över att tillrĂ€ttavisa eller diskutera med kommentatorerna pĂ„ din blogg.

    Du gör samma hÀr.. Erik skriver nÄtt uppseendevÀckande och du tar över att hÄlla orning pÄ oss.

    För jag tycker du funkar bÀttre hÀr..

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 6:25 pm

  39. Jag tror… jag tror.. pĂ„ so…ren!
    NÀ.. men allvarligt ifall sakfrÄgan diskuteras eller inte pÄ en blogg har mycket med hur Àgaren av bloggen agerar och hÄller pÄ.
    51% i företaget nu?

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 6:28 pm

  40. # 36

    Leifs och FOAs arbetsrÄdgivning AB (LEFO AB)

    Jag stÀller ocksÄ upp. DÄ kan vi kalla oss LE FOLK!

    Comment by Kristina Larsson — January 24, 2008 @ 7:33 pm

  41. #40 Du fÄr köpa 25% av min aktier

    Comment by Foa — January 24, 2008 @ 7:42 pm

  42. # 41

    Man tackar! :-)

    Comment by Kristina Larsson — January 24, 2008 @ 8:41 pm

  43. Jag tycker ju att CMV sÀger allt i sin egen blogg, nÀmligen att hon kan tÀnka sig att vara solidarisk med alla mÀnniskor sÄ lÀnge det inte kostar henne eller hennes nÀrstÄende nÄgot. För den kostnaden tycker hon andra kan ta.

    SĂ„ var det med den “solidariteten”. SĂ„ var det med den “sanningen”.

    Att hon sedan upptrÀder mÀstrande, överlÀgset och krÀnkande mot andra i sin omgivning fullkomligar bilden.

    Vem vill vara med i samma parti som CMV, Erik?

    Comment by Leif E — January 25, 2008 @ 12:13 am

  44. Visst Àr vÀl Du EL kapten pÄ den hÀr skutan, sÄ Erik min frÄga till dig Àr om det inte dags att kölhala Leif E snart.

    KAS

    Comment by Bloggaren KAS — January 25, 2008 @ 8:05 am

  45. KAS ska nog inte kasta sten i glashus. Den som ropar pÄ censur Àr ofta den som tidigt blir offer för densamma. Det bÀsta sÀttet att visa pÄ underligheter Àr att lÄta dem stÄ fram i tydlighet.

    Comment by erik.laakso — January 25, 2008 @ 8:50 am

  46. Varför sÄ blodtörstig, KAS?

    Varför alltid ropa efter socialismens mest represiva metoder? Ville inte socialdemokratin skilja ut sig och ta avstÄnd frÄn extremvÀnsterns vÄldsmetoder? Kan vi inte försöka vara vÀnner trots allt?

    Comment by Leif E — January 25, 2008 @ 9:06 am

  47. EL
    “KAS ska nog inte kasta sten i glashus. Den som ropar pĂ„ censur Ă€r ofta den som tidigt blir offer för densamma.”

    Leif E
    “Att hon sedan upptrĂ€der mĂ€strande, överlĂ€gset och krĂ€nkande mot andra i sin omgivning fullkomligar bilden.”

    Jag försökte skoja till Leifs omdömme om din partikamrat Laakkssoo, försökte skÀmta till det med att Leif E behövde kylas av lite inte censureras.

    Men min hunor stÄr ju inte i klass med din eller Leifs, inte ens med BSs, sÄ skrÀmd blev jag opch drog slokörad vidare.

    Comment by Bloggaren KAS — January 25, 2008 @ 9:34 am

  48. Leif E, Du har/Àr facit pÄ allas vÄra kÀnslor och uttalande va? Eller kan det vara sÄ, att du misstolkar mig medvetet?
    De som kÀnner mig vet i alla fall att du Àr helt ute och cyklar (som vanligt?).

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 25, 2008 @ 10:15 am

  49. #46
    “Kan vi inte försöka vara vĂ€nner trots allt?”

    Helt riktigt… jag har funderat lĂ€nge pĂ„ vad slags figur jag Ă€r..
    För att vara vÀnner trots allt tycker jag mig kunna vara.. och det Àr sÄ jÀkla skönt att kunna det!

    Å andra sidan Ă€r jag inte dummare Ă€n att jag tror motparten har samma möjlighet som jag.. jag Ă€r inte ensam.. alla ska med.

    Föresten jag har funderat pĂ„ detta med alla ska med.. jag gĂ„r inte med pĂ„ uttrycket.. det borde heta “Alla ska med pĂ„ samma villkor” eller nĂ„tt liknande.

    Som nu sĂ„ kan en som ska opereras vĂ€nta 6 mĂ„nader medan den andre 3 mĂ„nader.. det Ă€r “Alla ska med” men jag tycker det borde vara 3 mĂ„nader för “alla med samma villkor”
    Ja nĂ„tt i den stilen…

    Comment by Foa — January 25, 2008 @ 10:50 am

  50. Tycker inte tt ni hÄller er till sakfrÄgan..

    Ska det vara sĂ„ svĂ„rt att diskutera “Den ynkla sanningen om Laakso”
    Varför hÀr dra upp sanningar om andra? Heter Ni alla Laakso va?

    OBS! OvanstÄende Àr skÀmt
    Otroligt att man ska behöva poÀngtera en sÄdan sak!

    Comment by Foa — January 25, 2008 @ 10:54 am

  51. Varför mÄste alltid nÄgon pekas ut och, om inte trampas pÄ, sÄ i alla fall knÀppas pÄ nÀsan?

    Vad gjorde KAS för fel hĂ€r? Var hans inlĂ€gg vĂ€rre Ă€n exv Leifs S? Det Ă€r sĂ„dana “knĂ€ppar pĂ„ nĂ€san” jag har sĂ„ himla svĂ„rt för, och som gör att jag ibland avstĂ„r frĂ„n att lĂ€sa eller kommentera hĂ€r.
    Vem avgör, frĂ„nsett Erik L, hĂ€r vad som kastar sten eller vem som för en seriös diskussion? Jag kan se inlĂ€gg, som sannerligen inte Ă€r seriösa eller som hĂ„ller sig till Ă€mnet eller som Ă€r av allmĂ€nt intresse. Jag ser ocksĂ„ mĂ„nga inlĂ€gg som faktiskt Ă€r fula pĂ„hopp, som Ă€r mĂ€strande (Leif!). DĂ€rför gör jag nog Ă„terigen en paus hĂ€r. Jag hade hoppats att den hĂ€r bloggen skulle handla om “sanningen om Erik eller om den som lĂ€mnar ut sig hĂ€r. Jag gjorde det bl a. Nu börjar jag Ă„ngra mig. Trist, för jag tyckte Erik hade en stor poĂ€ng, i det han skrev.

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 25, 2008 @ 11:30 am

  52. CMW
    Ingen fara pÄ isen, att jag blev skrÀmd Àr inte med sanningen överensstÀmmande. Erik som Àr en sÄ temid och snÀll man hur skulle han kunna skrÀmma bloggaren KAS tror du.

    Leif E Àr nÀr det kommer till kritan lika snÀll och trevlig som EL, alla lever vi i en trevlig demokrati och ingen av oss har det dÄligt varken materiellt eller mentalt, vi Àr helt enkelt en vÀl sammansvuren del av vÀrldens övre medelklass.

    Lite snÀlla och temida var och en pÄ sitt hÄll, tillsammans hÄller vi den demokratiska fanan högt och sÀkert Àven ok kas vill rita dit en liten sjörövarfigur pÄ den.

    KAS

    Comment by Bloggaren KAS — January 25, 2008 @ 11:51 am

  53. Va snÀll med Leif han Àr snart sosse..
    PÄ denna blogg fixar vi fram sossar.. inte som pÄ S-info dÀr vi ser till att dom försvinner.

    Comment by Foa — January 25, 2008 @ 1:22 pm

  54. Snyggt KAS! :-)
    Löjligt Foa! :(

    Comment by Christina Meltin Westerlund — January 25, 2008 @ 6:55 pm

  55. Man undrar …

    Är det ishockeymatch sovjet-USA du kommenterar, CMV, eller Ă€r du just sĂ„dan som mina fördomar sĂ€ger mig att du Ă€r?

    tss

    TrÄkigt. Jag önskar att du vÀxt upp med mer kÀrlek i ditt liv.

    Comment by Leif E — January 25, 2008 @ 9:01 pm

  56. #55
    “Jag önskar att du vĂ€xt upp med mer kĂ€rlek i ditt liv.”
    Aha.. det Ă€r sĂ„ dags nu först att önska det…

    Kom nu och sÀg att du vÀxte upp med mycket kÀrlek CMW.. vÄr önskan vore att du fÄtt mer Àn du fick! hi hi

    Alla ska med– med lika mycket

    Comment by Foa — January 25, 2008 @ 10:06 pm

  57. # 49

    det borde heta “Alla ska med pĂ„ samma villkor” eller nĂ„tt liknande.

    Är det kanske “alla, som vill, ska med” du menar?

    Comment by Kristina Larsson — January 25, 2008 @ 10:40 pm

  58. # 53

    Va snÀll med Leif han Àr snart sosse..
    PÄ denna blogg fixar vi fram sossar.. inte som pÄ S-info dÀr vi ser till att dom försvinner.

    Lysande, Foa!

    Finns det nÄgon chans till att vi som Àr klokare ;-) ska bli sossar sÄ Àr det hÀr hos Erik. S-info kan ingen ta pÄ allvar.

    Comment by Kristina Larsson — January 25, 2008 @ 10:44 pm

Sorry, the comment form is closed at this time.

 

Bad Behavior has blocked 166 access attempts in the last 7 days.